Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Hozzátáplálás- mit mivel párosítok

2017. május 19. - Hello Mommy Monster

 

Számomra elég nehéz ez a hozzátáplálásos téma. 
Furcsa, hogy szinte mindig ugyanazt eszi Dorka, és mégsem unja. Kicsit talán sajnálom, hiszen persze én is imádom a túrós sztrapacskát, de mindennap azért mégse. Valami ilyesmit érezhet ő  az édesburgonyával kapcsolatban. Elég bonyolult variálni folyamatosan az étrendjét, hiszen még nem eszik sok mindent, ráadásul volt ami nem ízlett neki, így az alapból kiesett a menüsorból.
Már kétszer eszik egy nap főzeléket, talán ezért is érzem picit nehezebbnek azt hogy mindig valami újat egyen. Tudom ő még nem tudja, hogy van más is, de vannak kétségeim afelől, hogy mindig ugyanolyan szívesen és lelkesen fogyasztja el az ételt amit a repülő kanál kínál. 
Dorka elméletileg még 6 alkalommal eszik egy nap, ebből egy éjszaka , és jelenleg 2 étkezés alkalmával kap főzeléket. Néha nasinak adok neki gyümölcsöt, de ezt nem forszírozom nagyon, mert az egyik főzelék az fele arányban gyümölcs. Ez a két étkezés a reggeli ébredéstől függően délelőtt fél 11 és délután 5 óra közé van időzítve.
Én mindent ( zöldség, gyümölcs ) úgy készítek, hogy megfőzöm, és utána turmixolom. Mérlegen kimérem a mennyiséget, általában a 200g-ot, aztán ha valami kevésbé ízlik neki, vagy nem éhes nagyon akkor meghagyhat belőle egy keveset. Igazából már szépen "felhízlaltuk" :) így nem aggódom ha vannak alkalmak amikor nem eszi meg az előírt mennyiséget, vagy ha kimarad egy éjszakai etetés.
Az ételeket szeretem én készíteni, de vannak itthon bespájzolva bolti pürék az éppen nem szezonális gyümölcsökből, vagy sütőtök, répa, és egyéb zöldséges pürék is vész esetére. Például a brokkoli nem jött be Dorkának ( azt hiszem a mellékelt fotó tükrözi az őszinte véleményét, és a fenyegetést a szemében...."Anya ha még egyszer megpróbálod ezt elém rakni...." )  így miután ordított az éhségtől, de nem volt hajlandó megenni az édesburgonyás brokkolit előkaptam a sütőtököt és megebédelte azt. Egy korábbi bejegyzésben írtam, hogy ezekből mi az Alnatura, Alete, és a DmBio márkákat szeretjük. Ezek sokkal magasabb zöldség/gyümölcs tartalommal bírnak, mint a HIPP, Kecskeméti és fogalmam nincs milyen van még. 

Ami leginkább zöldségből áll, én azokat adom ebédre, és a fele zöldség-fele gyümölcs kombinációt pedig délután kapja. A glutént körülbelül 2 hete kezdtem el adni neki, de nem olyan formában ahogy a védőnő mondta ( mindennap egy mokkáskanál háztartási keksz összetörve, tápszerrel elkeverve ), hanem a főzelékbe tettem egy mokkáskanál zablisztet.
Adtam már neki grízt is gyümölccsel. Ezt úgy készítem, hogy 3-4 kanál búzadarát egy kevés vízzel mikróban felforralok, majd kavargatom és még öntök hozzá vizet és visszateszem forralni, amíg puhának nem érzem a búzadarát. Ha elkészült hozzákeverem a gyümölcsöt. A védőnő azt mondta ebből ne kapjon sokat, heti 1x maximum 2x, mert ez ugye glutén és az ajánlás szerint az 8-9 hónapos kortól állandósulhat. Javasolta, hogy helyette kukoricadarát főzzek és azt ízesítsem gyümölccsel. Kipróbáltuk, szerencsére ízlett neki, így könnyített a dolgomon és a lelkemen leginkább, hogy nem folyton ugyanazt adom neki. 
És hogy miket eszik? Miket köp vissza? Mi az amiért még le sem nyelte a falatot de máris nyitja a száját ?
A burgonyától fájt a hasa, így ő ahelyett édesburgonyát fogyaszt, bár gondoltam már rá, hogy simét megpróbálok adni neki, hátha, aztán az is egy újabb ízt jelentene.
A gyümölcsök közül banánt elvileg már ehetne, de azt valamiért nem mertem még neki adni, szóval egyelőre almát, barackot és körtét kóstolt.
Kedvencek, fülig érő szájjal fogyasztva :)  - igazándiból némelyik párosítás elég furcsának tűnt elsőre, de mindig megkóstolom őket és igencsak finomak
  • édesburgonya-sárgarépa-alma
  • édesburgonya-sárgarépa-fehérrépa-körte ( itt a körte, csak kis mennyiségben )
  • édesburgonya- sárgarépa-körte
  • édesburgonya-sütőtök
  • édesburgonya-fejes saláta-alma
  • édesburgonya-alma
  • édesburgonya-barack
  • sárgarépa-alma
  • sárgarépa-sütőtök
  • sütőtök
  • sütőtök-alma
  • sütőtök-őszibarack
  • őszibarack
  • őszibarack-alma
  • körte
  • gríz bármilyen gyümölccsel
  • kukoricadara bármilyen gyümölccsel 
Megeszem, mert éhes vagyok, de legközelebb jobbat adj Anya
  • édesburgonya-sárgarépa-fehérrépa ( szerintem ezt azért nem szereti mert sűrűbb mint a többi )
  • sárgarépa-fehérrépa
  • édesburgonya-fejes saláta-répa ( a saláta gyümölccsel keverje jobban ízlett neki )
  • édesburgonya-tök
  • tök-sárgarépa-alma
....és amiket borzasztó nagy undorral inkább kiborított, magára vagy épp rám kente, köpte
  • édesburgonya-brokkoli
  • édesburgonya-répa-brokkoli - alma ( én tényleg próbálkoztam )
Tulajdonképpen édesburgonyával és répával szinte mindent megeszik, kivéve a brokkoli.
A hónap végén már jöhet a csirke-,pulykahusi, karalábé , sárgaborsó, már várom ezeknek a bevezetését, mert ezeket mind nagyon szeretjük mi is. 
Elméletileg már ehetne uborkát, de azt még nem adtam neki, és még olajat sem raktam a főzelékekhez. A jövőhéten találkozok a védőnővel, aztán megbeszélem vele az ezekkel kapcsolatban felmerülő kérdéseimet.
Amit még szeretnék elkészíteni az valamilyen keksz vagy babapiskóta, mert amikor Dáviddal eszünk és Dorka ott ül velünk mindig kinézi a szánkból a falatot, és már 3 alkalommal adtam neki háztartási kekszet, mondván úgysem eszi meg, csak nyálazza. No de a harmadik alkalommal rájött hogy ez ehető és ha elég sokáig nyálazza és cuppog rajta az bizony leválik és megeheti, és még finom is. Viszont én erre egyrészt a cukor miatt, másrészt a tejérzékenysége miatt , harmadrészt a glutén miatt nem szeretném rászoktatni, ezért valami tejmentes, gluténmentes házi kekszet készítek majd neki. 
Egyszer már próbáltam babapiskótát, de az borzasztó édes volt. A recept maga jó, csak egy 7,5 hónapos gyereknek nincs szüksége még annyi cukorra. Ha valakit érdekel, és csökkenti a cukormennyiséget jó lehet. Itt találjátok a receptet
Az új ízekről és a kekszekről beszámolok ha elkészítettem őket.
Én egyébként imádom ezt a hozzátáplálásos időszakot ( pedig 2x annyit mosok ), jó főzőcskézést Nektek :) 
Regina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr3314254701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása