Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Az első szett Dorkának

2017. június 06. - Hello Mommy Monster

Szóval mint tudjátok varrogatok. Lassan haladok. Elég lassan. 

Egyrészt mert még a szabásmintával is sokáig elidőzök, vagy mert csak este lenne időm a varrógépet taposni miután Dorka nagy nehezen elaludt, s nem kockáztatom meg hogy a zajra felébredjen , így halogatom. Pedig összevarrni már igazán nem tart sokáig a remekművet.
Ma egy bodyt fejeztem be, aminek a mérete elméletileg 68-as volt. Hosszra stimmel, de szélességre nagyon vékonyka volt. Most vagy az van, hogy ez egy másfajta méretezés, mint amiket itthon vásárolok 68-as ruhákat, vagy Dorka tényleg egy az egyben az apukája és nem lesz egy konfekcióméret a drágám.
Ez volt az első body amivel megpróbálkoztam, és amikor otthon rátaláltam erre a már rég nem hordott tunikára, láttam magam előtt a kész bodyt és hozzáillő fejpántot, ezért nagyon csalódott voltam, amikor minden részt sikerült összevarrnom és konstatáltam, hogy ez bizony nem lesz jó CsoDorra. 
Ami viszont pozitív, hogy egész szuperül sikerült összeraknom, és így tudom, hogy képes vagyok elkészíteni, vagy hogy a ferdepánt bodyhoz mindenképp rugalmas kell legyen, és hogy miután a szabásmintát kivágtam próbáljam meg lemérni mekkora lesz, majd a Dorka adatait is és vessem össze. Talán így elkerülhető a tévedés.

A segítségemre volt ez a szuper videó, a szabásminták méret szerint pedig szintén elérhetők. 
Annak nagyon örülök, hogy először nem vásárolt anyagból dolgoztam, akkor kicsit morcosabb lennék, mert nem olcsó mulatság ez az anyag vásárlás, de legközelebb egy nagyobb méretet készítek. 
Azokat a részeket amik nekem nehézséget okoztam lefotóztam.
Először is, mielőtt a varrásba jobban beleástam volna magam, azt se tudtam mi az a ferdepánt, és azt sem hogy néz ki. Van aki készíti saját kezűleg, de kapható is készen. Én vásároltam, s amikor először kibontottam vált is világossá miért a színre varrom fel először. 
Szóval miután a szabásmintát megrajzoltam és ollóval neki mertem esni az anyag kivágásnak, ezt a ferdepántot gombostűvel odabiztosítottam a body aljához, nyakához, és az ujjak végéhez is, és varrógéppel szépen levarrtam. Miután ezzel végeztem, ráhajtottam a pánt maradék részét, és immár az egészet odarögzítettem, s ezáltal kialakult szépen a szegélye a bodynak. 

 

Ezután, ahogy a videóban is látszik a vállrésznél picit bevágtam az anyagot ( én 4cm-re vágtam, talán elég lett volna 3 cm, bár lehet azért tűnt soknak, mert a ferdepánt nem volt rugalmas ), és összeillesztettem az elejét és a hátulját. A pánt kilógó részeit le kell vágni, és a vállrészt összevarrni. 
Ami számomra a legnagyobb nehézséget okozta ( talán 4x gombostűztem át ), az az ujjak odarögzítése volt. Az anyagot nem tudtam sehogy sem a megfelelő helyen elkezdeni összetűzni és furcsának találtam, hogy nem egyenletes, picit húzni kellett az anyagot, hogy megfelelően illeszkedjen, de a varrásnál szépen adta már magát. A videóban ezt lock-al varrják, de nekem nincs ilyen speckós gépem, így egyszerűen varrtam össze mint minden mást. 
 
Patent nem került a bodyra, egyrészt mert kicsi lett, másrészt mert nincs patentozóm. A patentozó nem is létfontosságú, mert rövidáru üzletben kapható olyan szalagféle ( nem tudom mi a neve pontosan ), amin műanyag patentok vannak, így azt egyszerűen csak a ferdepántra lehet varrni. 
Nagyon sok régi szétkaszabolásra váró ruha, és új anyagok is vannak amik áhítoznak , hogy tű alá kerülhessenek, úgyhogy bízom benne, hogy sikerül a napokban összehoznom egy megfelelő méretű bodyt a kisasszonynak. 
Bátran vágjatok bele, csak elsőre tűnik bonyolultnak, a végeredmény miatt megéri ( még akkor is ha nem tudod a gyerekre adni ☺)
Jó varrogatást kívánok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr7514254695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása