Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Csináld magad: hordozós kabát

2017. november 23. - Hello Mommy Monster

Tavaly szerettem volna beruházni egy hordozós kabátra, mert nagyon sokat mászkáltam Dorkával fejlesztésekre, orvosokhoz. Tömegközlekedve nem használok babakocsit, csak hordozok, viszont semmiképp nem szerettem volna már akkor sem, és most sem úgy  hordozni, hogy ő is be van öltöztetve, és én is kabátban vagyok és még úgy varázsolom őt magamra  a hordozóval együtt. Ez egyikünknek sem lett volna kényelmes.

img_5273.JPG
Próbáltam a legkisebb méretű kabátot, már nem emlékszem melyik márkát, és már akkor is gondoltam, hogy nagy lesz, mert a 36-os kabátokba még egy jóllakott óvodás bőven beférne mellém. Nem számított, elmentem felpróbáltam és igazam lett, sehogysem passzolt rám, ezért maradt a hordozótakaró. Amíg elől hordoztam ez végülis tökéletesen bevált, amennyire ódzkodtam tőle annyira megszerettem. Itt sem öltöztettem Dorkát, csak ahogy odabent is volt, hiszen védte a hordozó, a dupla rétegű hordozó takaró, és még az én kabátom is nagyjából összeért rajtunk, plusz melegítettük is egymást.
Most hogy már nem bírom, és nem is szabad elől hordozni macerásabb lett a dolog. Végszükség esetén még elől vittem - szerencsére soha nem kellett huzamosabb sétákat megtennem vele, így bírható volt, de muszáj volt valamit kitalálni.

Említette a munkatársam, hogy a hordozó házban egy szimpla kabátot átalakítanak hordozóssá, és eszembe jutott, hogy a Facebook-os hordozós csoportban vannak szabásminták, ahonnan sikerült is ellesnem egyet, és egy régi kabátomnak bátorkodtam is neki esni. Tulajdonképpen a kabát a szekrényben állt évek óta, így tényleg nem sajnáltam még az első nyisszantáskor sem.Nem becsukott szemmel vágtam bele, mint a drágán rendelt szép anyagjaimba :)
Szeretném ezt megosztani veletek, hátha valaki hasonló problémával küzd és van elfekvőben egy régi kabátja.
A kabát hátán a nyakrésztől lefele mérünk 18 cm-et, és egy 25 cm széles, 50 cm hosszú téglalap 3 oldalát kivágjuk.
Ezután kiszabunk két téglalapot, melyek az egyik oldalon lekerekítettek - ennek méretei 18cm és 50cm ( plusz hagyjunk rajta 2-2 cm-t varrásra ), mint a kabát hátán lévő téglalap hiszen ehhez lesz hozzávarrva. Én vettem egy polár takarót 800 Ft-ért és azt szabdaltam. Összesen 4x szabtam ezt ki, mert dupla réteggel varrtam, plusz tettem közé vliest is, hogy melegebb legyen. Azt hittem nehéz is lesz varrni, hogy nagyon vastag lesz, de kellemesen csalódtam. Ezeket úgy varrjuk be, hogy a hosszabbik oldal néz a hátunk közepe felé, a köríves pedig kívülre. 

 

Ha ezzel készen vagyunk, szükségünk lesz még egy kb.14 cm magas, és 90cm hosszú téglalapra, amit kettéhajtunk és ennek az egésznek a tetejére varrunk rá, amibe egy zsinórt húzunk. Ezzel tudjuk majd a gyerkőcöt teljesen védetté tenni. ( erről már nincs fotóm, csak a kész kabáton látszik valamelyest ). 
Tááádáám , készen is vagyunk :) 
Ha neki vágnál, de nem sikerült mindent érthetően leírnom írj és próbálok segíteni-
Kellemes varrogatást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr1714254629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása