Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Jön a Nyuszi , Húsvéti DIY tippek

2019. április 15. - Hello Mommy Monster

Az idei az első év, amikor Dorka már érti a Húsvét, vagyis inkább a locsolkodás lényegét. 

image1_8_1.jpeg

Egy ideje már pedzegetem neki, hogy majd jönnek a fiúk locsolkodni, hogy el ne hervadjunk - amit határozottan jól tettem, ugyanis az első alkalommal elsírta magát és csak ölelni akart, mert szó szerint értette az elhervad dolgot. Az utóbbi időben nagyon érzékeny a kis lelke, mindent a szívére vesz, semmilyen negatív dolgot nem szabad neki mondani, mert kiborul és összetörik. Sikerült elmagyarázni neki, hogy ez csak egy mondás, és leginkább azért locsolnak meg, hogy szépek maradjunk, mint a virágok, napraforgók, eprek amiket ő ültetett Dáviddal.  - Mondanom sem kell azóta azt mondja, locsolókannával jönnek majd a fiúk. 

Nem tudom nálatok, hogyan működik, de mifelénk az a szokás, hogy a lányok ebből a buliból kimaradnak, mármint ajándékozás szinten. Számunkra ajándék a büdös kölni, a szódás szifon, vagy egy nagy vödör víz , de hímes tojás, csokoládé, jobb helyeken pénz az csak a fiúk ajándéka. Elmeséltem Dorkának, hogy a fiúk meglocsolnak minket és mi készítünk nekik ezért cserébe hímes tojást, amiket majd a kis kosarából osztogat. Természetesen jött a válasz, amire számítottam, miszerint Ő is kér majd tojást - szóval most neki is készítek nyuszizsákot és bele majd egy olyan csokinyuszit, amit ő is megehet. ( hétvégén az uszodában kaptak csokinyalókát, amit ő a tejfehérje allergia miatt egyértelműen nem ehetett meg, de rákérdeztem és étcsokissal is készültek, szerencsére mázlija volt, mert nem volt benne sem tej, sem tejsav - mert a nem eredeti étcsokik tartalmaznak sajnos, szóval nagyon résen kell lenni  - és fülig a szája, hogy ő is megeheti a többiekkel együtt ) 

Egyébként pont a csokis téma miatt döntöttem úgy, hogy nem költök csokitojásra, vagy nyuszira, sem semmire a felnőtt rokonság körében, hanem filctojásokat készítünk, és filc nyuszis zsákot a gyerekeknek, amibe teszek egy Kindertojást és egy filctojást. 

Azért döntöttem a filc mellett, mert ahhoz nincs szükség varrógépre, Dorka mellett játék közben is tudom csinálni, ő is tud segíteni az anyagok és a dekorálás kiválasztásában, és még esetleg az ölemben ülve a varrást is kipróbálhatja. 

image1_8.jpeg

A filctojások igazán egyszerűek, mert csak filcre, tűre, cérnára, tömőanyagra és valamilyen kis kiegészítőkre van szükségünk ( gomb, gyöngy, másik anyagdarab, szalagok, tényleg bármi ) , amivel díszítjük őket. Kivágjuk a filcből a tojásformákat, ráöltjük a díszítőelemeket és pelenkaöltéssel összevarrjuk. Pici részt kihagyunk, hogy kitömjük, ez lehet vatta, apró anyagdarabok, vatelin és ha megvagyunk vele összeöltjük a maradék rést és egy kis akasztót is készítünk rá, amivel a tojásfára felaggathatjuk. 

image2_4.jpeg

A nyuszizsáknak rajzoltam egy sablont, amit a képen láthattok. A háta egy teljes nyuszi, az eleje viszont csak egy négyzet. A négyzet alakba hímeztem szemet , orrot és szájat, majd összevarrtam őket szintén pelenkaöltéssel. A nyuszi fülébe pedig színes anyagot varrtam, de ez is bármilyen színű lehet. A száját össze lehet kötni csak így önmagában is egy szalaggal, vagy pici lyukakat vágunk bele, belefűzzük és úgy húzzuk össze, mint egy zsák lenne. Tulajdonképpen mindkettő elég szapora, és lehet szétpakol közben a gyerek, de legalább részt vesz az előkészületekben és örömmel újságolja majd, hogy segített. 

Dorka szeret körülöttem lebzselni , és szerintem mindegyik gyereknek érdekesek a tiltott dolgok, amiket ilyenkor mégis szabad megfogdosni - a sok beszélgetés és a közös idő pedig még tökéletesebbé teszi, ráadásul olcsóbb és kedvesebb ajándék, mint a bolti polcokról leemelt csokoládé.

Sok locsolót Nektek, el ne hervadjatok :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr614765206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása