Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Az első saját készítésű felsőm

2017. május 24. - Hello Mommy Monster

Már két hete hogy megérkeztek az anyagok amiket első körben rendeltem, de csak egy hete voltam merszem hozzájuk nyúlni. Most magamnak szerettem volna valamit készíteni, de nehezen döntöttem el, hogy körszoknya legyen, csőszoknya, vagy egy felső. Végül az utóbbi mellett döntöttem. Megpróbáltam a szabásmintát elkészíteni, a méreteimhez igazítani ( a hölgy aki elkészítette már segített, mit hogyan kellene csinálnom ), és aztán jöhetett a neheze. Az első nyisszantás immár egy olyan anyagba amit nem itthon találtam. 

A folyamatról a saját fotóimat is láthatjátok, de a szabásmintát és a folyamatot én innen követtem. 
Nem volt minden elsőre egyértelmű, és a váll részét ki is kellett bontanom és újra varrnom, mert a nyakrészénél maradt egy pici rés ( nem volt pontos, ahogy összegombostűztem a 3 réteget ). 
Továbbá nincs ikertűm és rugalmas anyaghoz való tűm, ezért a varrásnál is van itt-ott hiba, néhány helyen kimaradt egy-egy öltés, de azt kézzel kijavítgatom. 
A szabásmintákat én mindig vagy sima A4es papírra, vagy sütőpapírra rajzolom át a laptopon keresztül, vagy rajzolom meg az adott méretek alapján - na ez a nehezebb nekem, egy ruhát már jól el is méreteztem így, de ez most sikerült!
Egyébként ezeket leszámítva büszke vagyok magamra, mert meg tudtam rajzolni a sablont egyedül, és a méretezés a segítséggel pont el lett találva, bár azt hiszem az, hogy nagyobb projektekbe is belekezdjek az nem most lesz. 
Szóval miután megrajzoltam a mintát, kiszabtam- így néz ki az eleje és a háta, aminek a nyakára kellett még egy nyakkör. 
Ez idáig teljesen okés volt. A nyakkörnek való anyagot kettéhajtottam és színt színnel rávarrtam a nyakára.
Ezután összevarrtuk a vállát figyelve, hogy a nyakkör varrásszélét a hátának a fonákjához illesztjük pontosan - tehát 3 réteg anyag lesz egymáson ( ez volt amit nem illesztettem össze elsőre jól, így ki kellett bontanom ). 

Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhetnek az ujjak , majd az oldala és az alja. Cikk-cakk öltést ajánlatos használni. A link ahol megtalálható a leírás egyébként jó, ezek nem voltak teljesen egyértelműek elsőre számomra, amiket lefotóztam - ezért is nem taglalom jobban a folyamatot.



Várok még egy adag anyagot, amiből CsoDornak készül majd body, és a szobába dísz, és még ki tudja- bár amennyire nincs időm a varrásra, elképzelhető, hogy egy darabig itt fognak pihenni valamelyik sarokban. Ráadásul az egyik anyag, amit nagyon vártam (amiből apa-lánya  sapka szett készült volna ) nem tudják megrendelni. Talán majd legközelebb. 
A jelenleg itthon pihenő anyagokból ha lenne időm fejpántokat szeretnék varrni, azok elméletileg hip-hop elkészülnek :) Később amikor már kisujjamban lesz a varrás, akkor pedig valami csajszis anya-lánya szettet is szeretnék készíteni. Nektek van ilyen?
Regina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr7714254697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása