Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Könyvkihívás- egy varázslatos könyv

2018. január 08. - Hello Mommy Monster

Az Esti mesék lázadó lányoknak című könyvet a húgomtól kaptuk Dorkával ajándékba. Tesóm meglátta a boltban, és azt mondta ezt mindenképp el kell majd olvasnom Dorkának, vagy el kell olvasnia ha már elég nagy lesz hozzá.

img_6630.JPG

Szerettem volna már most megosztani vele a történeteket a közös játékok közben, hiszen egyébként is szoktunk olvasni, de sokszor szerette volna gyűrni, vagy csak nyitogatni, így maradtam annál a verziónál, hogy csak egy-egy kedvenc sztorit mesélek neki. 
Tulajdonképpen ez egy olyan könyv amit akár egy nap alatt is elolvashatnánk, mégsem ebbe a kategóriába soroltam, mert én is több este olvasgattam ( még Karácsonykor volt az első). Összesen 100 történet szerepel benne,100 nő története akik valami nagy dolgot értek el, annak ellenére, hogy legtöbben kételkedtek bennük. Mindegyikük más és más, és némelyik tényleg annyira magával ragadó, hogy egyszerűen nem szeretnél egy nap alatt mindegyikük kis világába belecsöppenni. 
Szerettem olvasni, több kedvencem is lett, és mindegyikük életét csak dióhéjban ismerhetjük meg, de aki igazán felkeltette az érdeklődésem arra rágoogliztam és tovább olvastam róla. Először azt hittem mindegyik nő, akit megismerhetünk a régmúltban élt, hiszen a 18-19.században egy nőnek nem volt joga, nehéz volt sikereket elérni, tehát tényleg okos, merész kellett hogy legyen az , aki szeretett volna bizonyítani. Ezért egy-egy születési dátumnál meglepődve láttam, hogy vannak nagyon fiatalok is akik mostanában érték el a sikereiket már tizenévesen. Tudom, hogy sokan a múlt századi nők közül is fiatalok voltak a sikerük beteljesülésekor, de a kortársakról olvasni más. Ilyenkor elgondolkozok rajta én mit csináltam rosszul, én miért nem vagyok ennyire kiemelkedően határozott , rendíthetetlen és tehetséges, és hogy őszinte legyek kicsit irigykedek is. Pont ezért örülök, hogy Dorka már gyerekként a kezébe veheti majd a könyvet, ámulatba eshet és nagy terveket szőhet már idejekorán, hiszen a könyv nyelvezete egyszerű, úgy van megírva, hogy már egy nagyobb óvodás is könnyedén megértse. 
Kedvenceim: Ada Lovelace - matematikus, Ashley Fiolek - motorversenyző, Astrid Lindgren- író,  Brenda Chapman -rendező, Coco Chanel - divattervező, Cora Carolina- költő és cukrász, Wilma Rudolph- atléta, Maria Sibylla Merian- természettudós, Margaret Hamilton - informatikus, Jane Goodall - főemlőskutató és azt hiszem tovább nem is sorolom, mert valakit úgyis kihagynék.
Minden történet mellett található egy illusztráció, melyek közül néhány kissé meglehetősen furcsa ( vagy csak nekem nincs szemem a művészethez ), néhány viszont csodálatos, és hűen megmutatja, hogyan is látjuk mi magunk is az adott hölgyet. 
Nagyon kíváncsi vagyok lesz-e még folytatás, mert nagyon sokukról még nem hallottam, viszont olyan is volt akit hiányoltam és biztos vagyok benne, hogy vannak még ilyen különleges nők akik nem kerültek említésre ebben a kötetben.
Tényleg bátran ajánlom mindenkinek, annak is aki nem egy makrancos hölgy, gyereknek és felnőttnek egyaránt. Bárkit képesek ezek a nők megbabonázni és energiát adni, hogy igenis képesek vagyunk sok mindent elérni, csak nem szabad feladni.
Regina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr814254609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása