Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Könyvkihívás - egy trilógia

2018. január 26. - Hello Mommy Monster

 

Kissé elmaradtam a beszámolóval, mert a trilógiát választottam következő megmérettetésnek, ami nem más mint Fábián Janka: Emma évszázada.
Az írónőre úgy találtam rá korábban, hogy beleszerelmesedtem a 20'as évekbe a Kinsella: Segítség kísértet c. könyv által és rákerestem még olyan könyvekre melyek ezt az időszakot ölelik fel. Emiatt rátaláltam az írónőre és elolvastam Az angyalok ház c. könyvét és az egyik kedvenc könyvemre Kate Morton: Az elfeledett kert. 
Az Emma évszázada hasonlít erre a könyvre, és nagyon örülök, hogy a tesóm ezt választotta amikor megkértem, ha már könyvesboltban jár vegyen nekem is Fábián Jankától valamit. 
A trilógia Emma családját mutatja be , egészen az 1800as évek végétől napjainkig. Az egész család történetét, családfáját megismerhetjük- tulajdonképpen bárki akit érdekelnek az ősei, hogy honnan származik boldog lenne ha egy ilyen könyv lehetne a kezében ami persze a saját családjának titkait, élményeit öleli fel. 
Nehéz lenne röviden elmesélni a 3 könyv történetét, ezért nem is teszem, csak megosztom az olvasás közben szerezett gondolataimat, élményeimet, hogy miért is tetszett.
Az írónő stílusa könnyed, borzasztó sok információt közöl, mégis egyszerűen követhető és érthető. Az évszázad történelmi, politikai eseményeit szintén a család életén keresztül mutatja be, hogy ők hogyan élték meg, hogyan hatott az életükre. A háborúk kibontakozását olyannyira egyszerűen írja le, mint ahogy a történelem órákon soha nem hallhattuk és ha valami zavaros volt eddig ezzel kapcsolatban, vagy gondolkodott melyik ország ki oldalán is állt, ezt itt általa könnyen megjegyezhetjük. 
Mindig is különösnek tartottam pont ezt az időszakot, az időseket akik az 1890es évek végén, az 1900as évek elején születtek és élhettek akár az 1960-as évek végéig, vagy még tovább. Hiszen ez idő alatt rengeteg változás történt a világban, a nézetekben, akár az öltözködést, a szokásokat tekintve- például ami a könyvben is gyakori momentum- a házasságon kívül született gyerekek, vagy hogy több mint 100 éve még nem volt különös ha valaki első látásra beleszeretett valakibe és ki is tartott mellette, ha pár napos ismertség után házasodtak össze. Kíváncsi volnék valóban ennyire mély érzelmeket tápláltak-e egymás iránt akkoriban az emberek, hogy ez valóban lehetséges volt-e. 
Többek között a könyv által magyarázatot kaptam ezekre a kérdésekre, hogy a ruházkodás, a szokások mind-mind akarva akaratlanul változtak, hiszen mindenki sodródott az árral, a háborúkkal. Korábban ott voltak a dajkák, a cselédek, a háború után , a szegénységben ezek luxus dolgoknak számítottak, nem volt lehetőség alkalmazottakat tartani. 
Tulajdonképpen csodásan bemutatja, hogyan ment tönkre az a régi, gyönyörű , idilli világ, amikor még kalapot, kesztyűt és nagy ruhát viseltek a nők, és a férfiak is kiöltözve jártak. 
Különösen szerettem a helyszínek leírását, a Balaton környékén nem vagyok túl járatos, de olyan részletgazdagon festi le a házat, a tájat, hogy szinte éreztem a Balaton illatát.
Amikor Pestre költöztek nagyon sok helyszín ismerős volt, így még könnyebb volt elképzelni, és mi is azon a környéken éltünk így még egyszerűbb volt ott lennem a szereplőkkel. Talán ezek kicsit kedvesebbek is a szívemnek, mert azóta a környék, a házak rengeteget változtak- ám szerencsére még áll a sok-sok régi polgári épület is, amelyeket minden alkalommal ( amíg ott éltünk is ) megcsodáltam és azon töprengtem vajon mi történt a falak mögött, hogyan éltek régen ott az emberek. 
Engem teljesen magával ragadott mindhárom könyv, és mindenkinek ajánlom aki szereti a klasszikus romantikus, történelemmel fűszerezett történeteket. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr9814254599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása