Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Életmódváltás - tejmentes diéta

2018. február 14. - Hello Mommy Monster

 

Három- négy hete már, hogy Dorka álla borzasztóan kiszáradt, aztán ez a pirosság, és a foltok megjelentek a homlokán, a szeme alatt és a mellkasán is. 
Beteg lett, hörgőgyulladása volt és a szteroidos gyógyszerek hatására elmúlt minden foltja, majd ahogy elhagytuk ezeket visszatértek. 
Gyanakodtunk, hogy valamire allergiás, leginkább a tejfehérje volt a tippünk. 
Amikor 3 hónapos volt, akkor is ekcémás kiütések borították az egész testét szegénynek, és rögtön tartanom kellett a tejmentes diétát amíg cicizett, és kapott speciális tápszert is. A hozzátáplálás végén megpróbáltuk óvatosan a tejes dolgokat, túró, joghurt majd szép lassan minden ami tejet tartalmaz és mivel nem jelentkezett semmi kiütés, nem puffadt, nem ment a hasa, így átálltunk a tejitalra is egy éves kora után. 
Szóval október végétől körülbelül elfogyott a speckós tápszer és jött a tejital és a mindent eszik időszak. Úgy látszik a szervezete ezalatt a 2-3 hónap alatt telítődött, és január elején újra jelentkeztek a tünetek, ezért visszavittük a gasztroenterológushoz. A sejtésünk beigazolódott, nem múlt el az allergia- minden tejes dolgot el kell hagynunk. 
Túró rudi, majonéz, joghurt, amiket imád és ezidáig tömött magába most mind felejtős - még szerencse, hogy nincs olyan korban, hogy magától kérje ezeket, csak ha látja, szóval talán így neki most könnyebb a megvonás, egyszerűbben hozzászokik. 
Két éves korában kell vinnünk terhelésre, amikor kiderül majd fennáll-e még az allergia vagy kinőtte. 
Jelenleg így kísérletezek és mindenféle oldalakat böngészek, reggel-ebéd- tízórai, vacsi és uzsonna ötletek iránt. 
Legnehezebb a tejmentes pékáru beszerzése, mert biztosan van olyan pékség ahol kapható ilyen, de nem itt a mi közelünkben- ezért nekiálltam kísérletezni saját kútfőből - persze több receptet átböngészve, hogy kb. miket tartalmaznak. 
Már 2x sütöttem zsemlét, és az első adag ugyan frissen nagyon finom lett, de kihűlve és másnapra már nagyon érezhető volt a sűrűsége, ezért ma ismét tettem egy próbát kisebb változtatással.
A recept a jelenlegi második teszt sütés után:
250g rizsliszt
250g finomliszt
1tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
só, cukor
2,5 dl rizstej
Ezeket összegyúrjuk és kisebb cipókat gyurmázunk belőle - nekem 9 db lett belőle. 
Ez az adag, így hogy rizslisztből készült a fele már sokkal jobban ízlett, és a tésztája is puhább volt amikor gyúrtam, de ennek is még elég sűrű és tömény a tésztája, szóval valami finomítás még ráférne. Azonban egy picit felmelegítve ismét puha és könnyen fogyasztható. 

 

Tesztelek még továbbra is, és ha sikerül megtalálnom a tökéletes állagot jelzem nektek.
A másik, amit készítettem ma a banánpalacsinta. Ezt általában csak banán és tojás kettőséből készítik, de nekem ma mindössze 1 db tojásom volt itthon, amire szükségem volt ( nem is értem, hogy?! ) ezért olyat kellett keresnem, amiben nincs tojás. 
Találtam is egy szuper receptet- itt találjátok , annyi, hogy én kihagytam belőle a cukrot és helyette a felébe kakaót tettem, a másik feléhez pedig lekvárt és banánt ettünk így kellőképpen édes volt.
Eddig ezt a kétféle receptet sikerült kipróbálnom, ha esetleg nektek is allergiás a gyerkőc, vagy ti magatok és tudtok ajánlani jól bevált recepteket szívesen fogadom őket.
További szép estét Nektek :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr8214254597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása