Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Újra napirenden a munka

2017. augusztus 22. - Hello Mommy Monster

Amikor még csak ábránd volt a gyerektéma, a terv az volt, hogy ameddig csak lehet itthon leszek, gyorsan szülöm a második porontyot, az pedig hogy visszamenjek dolgozni csak a nagyon távoli jövő zenéje. 

Amikor terhes lettem is még ez volt a terv. Már akkor is itthonról dolgoztam, mert veszélyeztetett terhes voltam, s az volt az eredeti felállás, hogy június-júliusig dolgozom. Aztán csak halogattuk, lett belőle augusztus, majd szeptember. Végül a szeptember utolsó 2 hete már szabadságként telt, de így szeptember utolsó napja volt a szülés előtti utolsó munkanapom. Szó szerint. Mert éjjel már elfolyt a magzatvíz.
Az első néhány nehéz hónap után azért sikerült fellélegezni, és visszatérni az életbe, kicsit a saját igényekre is odafigyelni, és nem mintha annyira hiányzott volna a munka, de mégis felötlött a gondolat. hogy mi lenne ha? Hiszen nem én lennék az első anya aki korábban visszatér a munkához, és mivel itthonról dolgozhatok tulajdonképpen még könnyebb az egész. Persze biztosan sokan elítélnek érte, mert egy anya igenis legyen a gyerekével otthon, de én itthon vagyok vele, és az ő igényei az elsők, s nyilván ha nem fog menni nem fogom csinálni. Tudom, hogy az első évei a meghatározóak, de én itt vagyok vele, próbálom az időm úgy beosztani, hogy a  munkavégzésből ő a lehető legkevesebb érzékeljen most még.
Ahogy a kilépést, a visszatérést is halogattam, főleg mert Dorka igényei folyamatosan változnak, nehéz volt megjósolni mikor jön el a szeparációs időszak pontosan, vagy mikor fog fogzani, vagy mikor csökken a napközbeni alvásainak a száma. Végül augusztus közepe lett a augusztus 14-e lett a végső dátum, és az első nap után azt hittem, ez az minden flottul ment menni fog ez. Igen, de jött a másnap, amikor egy igazi hisztis kisördög bújt az én egyébként tündéri kislányomba, és hát feladta a leckét, megmutatta, hogy lesznek ám nehezebb napjaink is. A szeparációs szorongás egyébként éppen körülbelül 2-3 hete tombol, és még egy foga sincs, szóval ezek a fájdalmas napok is hátra vannak még. 
Azzal hogy dolgozom egyébként nem lett kevesebb időm. Körülbelül 11-ig vagyok gépközelben ( jó mondjuk hajnalban kezdek, mert így a feladatok egy részét javarészt meg tudom csinálni mire Cucika felébred, és utána tudok rá időt szentelni, majd visszatérni a munkához amíg ő egyedül játszik. Amikor ébren van nyilván lassabban haladok, egyértelmű, hogy nem tudnék egyébként sem fix 4 órát egyben a gép előtt ülni tőle, másrészt ha tudnék se dolgoznék így, hiszen elsősorban az Ő anyukája vagyok, övé az időm. Jó talán annyival kevesebb az időm, hogy amióta belekezdtem a munkába nem varrtam...de az itthoni dolgokkal nem állok rosszabbul, mint a visszatérés előtt. 
Mindennap hajnalban kelek ( 5-fél 6 ), és este 11 után fekszek ebben az új felállásban, de mégsem vagyok olyan mértékben elfáradva mint gondoltam, hogy leszek. ( oké bevallom azért vártam a hétvégét, és általában úgy alszok el, hogy arra sem emlékszem, hogy bementem lefeküdni, de amíg ébren vagyok bírom ).
Az "első" hétvégémen sikerült Dorkának a pelenkájából kicsurgatni a pisit így azzal kezdtem, hogy ágyneműt és matracot mostam, ja és persze már ébren volt 6 körül. Így már kora reggel búcsút is intettem a hétvégének. A vasárnapot már lazára vettem azért, mert tényleg rám fért egy kis délutáni szundi, és egy kis sorozatnézés, amit a vasalnivaló bánt, de az úgyis megvár.
A mai nap a múlt hét keddhez hasonlóan ismét borzasztó sírósan telt, minden csak velem, csak rajtam, csak mellettem játszva volt jó ( feltételezve ha jó volt valami, mert bőven kijutott a hisztiből is ), ezért ma a munkaidő vége felé a körülbelül még 15 perces munkámat, egy óra leforgása alatt képtelen voltam befejezni, muszáj voltam megkérni a kolleganőt, hogy fejezze be, mert egyszerűen nem tudok mozdulni. 
Olyan jó volna tudni ilyenkor mi történik vele, egy-egy alvás belebújik-e a kisördög, vagy csak ennyire érzékeny lenne az időre, vagy a csuda tudja mire. 
Összességében teljesen belefér ez a heti 20 óra a napirendünkbe, és ahogy nő Dorka bízom benne, hogy egyre könnyebb is lesz. Egyrészt mert megszokja ezt a ritmust, másrészt mert már most is sokáig le tudja magát foglalni, és mert elmúlik az "anyába vissza bújok " időszak.
Örülök, hogy ilyen formában dolgozhatok, mert ugyan nem úgy vagyok emberek között mintha bejárnék, de mégis kicsit kizökkent és belecsöppenek a "való" életbe. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr6514254667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsa 2017.08.24. 14:11:23

Az öt hat az hajnal?? Nekem ez már bőven reggel. Az én 17 hónapos fiam ötkor, fél ötkor kel. Mondjuk én előtte is fél hatkor keltem.
Amikor irtad, hogy hajnalban kelsz, azt hittem haromkor vagy ilyesmi.
Egyébként egy hős vagy. Én nem tudnék a kisember mellett dolgozni. Egyrészt ő már nagyon aktív, minden másodpercben figyelni kell, másrészt én este kilencre agyatlan hulla vagyok és csak aludni szeretnék. Aztán hipphopp hajnal van, néha négykor már ébreszt :-)

Regina 2017.08.25. 05:43:58

Dorka is egy időben mindig 5-fél 6kor kelt...borzalmas volt. Én alapvetően hajnali kelő vagyok, de amióta hozzászoktam, hogy vele alszok fél7-7ig, azóta ellustultam :) Mit csinál a te 17 hónaposod olyan korán ébren? Napközben mennyit alszik, és este mikor alszik el?

Zsuzsa 2017.08.25. 05:49:50

Felkel. Dumál és kezdi a napot. Szopizik, reggeli, játék stb. Aztán olyan 10 és 11 között délelőtt elalszik és két három órát alszik. Este hétkor fürdik, aztán szopizik és olyan 9 körül alszik el.
süti beállítások módosítása