Hello Mommy Monster

Hello Mommy Monster

Maradék anyagok újrahasznosítása

2018. március 13. - Hello Mommy Monster

 

Régen írtam már varrásról, aminek roppant egyszerű a magyarázata - nem varrtam.
Legutóbb Mikulásra készítettem a csomagokat, azelőtt pedig Dorka takarójába kezdtem bele. A takarónál az egyik babaruha applikálása nem lett túl szép és elvette a kedvem magától a takaró befejezésétől is, és  a varrástól is, plusz ugye közbeszólt a költözés is.
Az új lakásban sajnos a varrógépemnek nincs állandó helye, ezért is nehezebb a varrás, mert macerás mindig elővenni, elrakni, az anyagok és egyéb varrókellékek dobozokban vannak, vagy Dorka által szétpakolva  lakás különböző részein. Ezeket ugye állandóan pakolom, így például szabás helyett ezzel megy el az alvásideje. 
img_8076.JPG

Kapott nemrégiben néhány játékedényt, mert folyton a rendes edényekkel, fakanalakkal és fűszerekkel "főzött", ezért Pinteresten szétnéztem miket lehetne varrni - gyümölcs, tojás, sajt, keksz, zöldségek- egyszóval minden amit sütni, főzni lehet, Nagyon sok anyag gyűlt össze a rendelésekkel, plusz rengetek foltos ruhája van neki és nekem is, amik szintén a helyet foglalják és most ezeknél kapóra jött, hogy nem váltam meg tőlük korábban. 
Varrás nélkül, sárga filcből sajt készült, tükörtojás egy régi fehér felsőből és Dorka egy sárga foltos nyári kinőtt felsőjéből, amit vlies-el béleltem, hogy ne legyen totál lapos. Először a sárga részt varrtam az egyik fehér oldalhoz, majd színt színnel összevarrtam a fehér köröket és hagytam pici rést a vlies-nek, aztán kívülről körbevarrtam az egészet.

 

 

A répák új anyagból készültek, mert nem volt zöld és narancs színű kiszortírozott ruhám. Háromszögeket vágtam ki az anyagból, aminek a teteje nem egyenes hanem picikét domború, és két zöld levelet vágtam ki filcből. Először magát a répát varrtam össze, majd kifordítottam és kitömtem ezt is vlies-el ( de más tömőanyag is megfelel , nekem ez volt kéznél ), aztán a leveleket picit odaöltöttem géppel a narancs részhez , végül pedig elegyengettem az anyagot és kézzel összeöltöttem. 

 

S ami varrás nélkül állt elő, az a sajt volt. Mindössze egy kisolló és sárga filc kellett hozzá, amibe lyukakat vágtam.
Egyelőre ennyi "étel" készült nálunk, amint lesz időm és energiám fogok még varrni. 
Tesómnak készült nemrégiben egy sál, ami hosszúnak bizonyult, így picit lecsíptünk a végéből. Nem volt olyan egetverően nagy felesleg, de határozottan látszott, hogy ez nem kidobásra vár, valamit még készíteni kell belőle. Először egy sapkára gondoltam, aztán úgy véltem lesz elég tavaszi tökfedője Dorkának így egy csősálat varrtam belőle.
Mivel ez a sál vége volt és már a kész sálból lett levágva, így ki kellett bontanom a varrást - amit nagyon nem szeretek, majd ezután hajtottam félbe, így elég vastag lett. Végül a sál két végét most kézzel öltöttem össze.
Ha van valami jó ötletetek maradékok felhasználására szívesen fogadom a tippeket, mert nagyon sok maradékom van, amik egy nagy doboznak árválkodnak.
Regina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomommymonster.blog.hu/api/trackback/id/tr4514254593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása